23948sdkhjf

Europa-Kommissionen kræver renere lastbiler - men forbyder ikke diesel

- Vi er ikke afvisende over for forslaget; men vi sætter en meget tyk streg under, at det kræver at man gør rammevilkårene for transportsektorens grønne omstilling bedre, siger Dansk Erhverv i en kommentar
Nuludledning fra bybusser i 2030 og 90 procent lavere udledning fra lastbiler i 2040.

Sådan lyder det forslag, som Europa-Kommissionen i dag har foreslået som nye og ambitiøse udledningsmål for nye tunge køretøjer.

Forslaget vil være et skridt i den rigtige retning for energiomstillingen, da det vil mindske efterspørgslen på fossile brændstoff...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Fremtidens Logistik, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Fest på landingsbanen: Mærsk åbner luftfragtshub i Billund
DB Schenker danner nordisk klynge
Stigende modstand mod km-afgiften
Mærsk lader kunder se virtuelt ind i kølecontainere
Skandinavisk satsning: Mere fragt på bane til/fra Tyskland
EU-millioner til udrulning af grøn ”tank-infrastruktur”

Send til en kollega

0.094