Nuludledning fra bybusser i 2030 og 90 procent lavere udledning fra lastbiler i 2040.
Sådan lyder det forslag, som Europa-Kommissionen i dag har foreslået som nye og ambitiøse udledningsmål for nye tunge køretøjer.
Forslaget vil være et skridt i den rigtige retning for energiomstillingen, da det vil mindske efterspørgslen på fossile brændstoff...
Europa-Kommissionen kræver renere lastbiler - men forbyder ikke diesel
- Vi er ikke afvisende over for forslaget; men vi sætter en meget tyk streg under, at det kræver at man gør rammevilkårene for transportsektorens grønne omstilling bedre, siger Dansk Erhverv i en kommentar
Daimler AG

Fremtiden for den tunge transport i Europa er elektrisk; men EU-Kommissionen har valgt, at overgangen skal ske uden et decideret forbud mod diesel-lastbiler. (foto: Daimler AG)
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Fremtidens Logistik, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer