23948sdkhjf

Interessen for brint er kølnet - Nu ser DFDS metanol som vejen til grønt skib i 2025

DFDS drømte om at bygge en brintfærge, men har erkendt, at projektet ikke var modent nok. Nu satser rederiets direktør for grøn omstilling på at ombygge et af rederiets eksisterende skibe til metanoldrift for at indfri ambitionen om et grønt skib i 2025
Overtagelsen af ro/pax-nybygningen ’Luna Seaways’ i februar markerede afslutningen på DFDS’ hidtil største nybygningsprogram. Den nye færge markerede også et punktum i et nybygningsprogram som ifølge DFDS repræsenterer de sidste konventionelt drevne nye skibe, kontraheret af rederiet selv.

I 2021 stod det klart, at vi ikke kunne få den EU-støtte ...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Fremtidens Logistik, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Undersøgelse: Havneudvidelse sviner, men vil gavne klimaet på sigt
Tal for alternativer til forkætret havneudvidelse i Aarhus er nu klar
Transportbranchen ønsker støtteordning på to milliarder kroner
Amerikansk investor køber stor grund til jysk logistikprojekt
Tysk rederigigant fortsætter globale terminalopkøb
El-ladere til lastbiler er endelig på vej

Send til en kollega

0.11