23948sdkhjf

PostNord gør klar til højsæson og vinker farvel til stor mængde dieselbiler

Selvom vi stadig kun er i begyndelsen af efteråret, er PostNord godt i gang med forberedelserne til online-handlens højsæson.

I løbet af oktober og november vil PostNord erstatte 100 dieselbiler med elbiler – og allerede nu, er de nye elbiler så småt begyndt at rulle ud i landskabet.

- Vi arbejder målrettet på at gøre vores transport grønnere, og med en investering som denne tager vi endnu et stort skridt mod vores målsætning om at gøre PostNord fossilfri i 2030. De 100 ekstra elbiler giver os endnu bedre muligheder for at levere klimavenligt til de danske pakkemodtagere – også når vi får allermest travlt, siger Lene Reipuert, der er vicedirektør for pakker i PostNord.

De nye eldrevne biler, der udelukkende bruger grøn strøm, sparer klimaet for ca. 400 ton CO2 sammenlignet med et tilsvarende antal dieselbiler.

- Vi forbereder os grundigt på, at vi får særligt travlt op til jul, så vi kan sikre, at alle pakker kommer frem i tide på trods af de enorme mængder. Jeg er meget glad for, vi kan sikre den bedst mulige kundeoplevelse, mens vi samtidig gør danskernes pakker endnu grønnere, siger Lene Reipuert.

Når alle de nye elbiler er i drift, har PostNord mere end 220 elbiler, der bl.a. kører i og omkring Aalborg, Aarhus, på Fyn, Bornholm og Samsø foruden flere steder i København og omegn. De 100 ekstra biler er af modellen Mercedes-Benz eSprintere, og det vil især være pakkemodtagere i og omkring Storkøbenhavn og Nordsjælland, Aarhus, Aalborg, Hjørring og på Fyn, der nu får glæde af dem.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Lov om jernbaner redder julen i USA - men fagforeninger er vrede
Klimacenter og rederier roser EU for aftale om CO2-kvoter for skibe
Her er de nye transportordførere
Kaj Madsen Fjelstrup tjener stadig penge
Ancotrans udvider grøn lastbilflåde i Tyskland: Vilkårene er langt bedre
Investeringseventyret i Hanstholm er slut: - Sådan går det, når businesscasen ikke er stærk nok

Send til en kollega

0.094