23948sdkhjf

Op til 400% øget effektivitet – lagerautomation er investeringen værd

Effektiv lager logistik, hurtig levering og lav fejl rate er helt afgørende for at være konkurrencedygtig i dagens marked. Med en god lagerautomat er du langt på vej.

Den hurtige digitalisering af samfundet, som vi har set i de seneste år, gør at dagens kunder stiller helt andre krav til effektivitet og hurtighed ved bestilling af produkter, uanset om det er tale om B2C eller B2B.

- Det kræver at både fabrikanter og distributører virkelig ser på deres lagerstyring for at imødekomme kundernes nye krav.

Det er ikke længere effektivt at have fuldt manuelle lagerløsninger, vi ser at flere og flere virksomheder fremskynder deres automatisering for at blive konkurrencedygtige, siger Jens Dossing, Salgskonsulent i Kardex Danmark.

Op til 400% øget effektivitet

- Mange virksomheder arbejder i dag med manuel lagerstyring, vi hjælper dem med at gøre bedre brug af deres lagerplads. Dette giver vores kunder mulighed for hurtigere håndtering af varer i f.eks. tilfælde af kraftig vækst eller større efterspørgsel, uden at de behøver at bygge til eller flytte til større lokaler. Vores lagermaskiner giver 80-90% bedre udnyttelse af den plads du har, og kan øge effektiviteten med 300-400%, forklarer Jens.

Vores lagerautomater er bygget i højden, og kan bygges således, at hele højden op til taget udnyttes. Maskinerne er kompakte, pladsbesparende og gør håndteringen af varer 3 til 4 gange hurtigere end ved manuel håndtering. Man opnår færre plukkefejl, færre arbejdsomkostninger og optimeret lagerbeholdning.

Skræddersyede løsninger med høj brugervenlighed

Automation er velegnet til en række virksomheder inden for mange brancher, og dagens løsninger er enkle at bruge. Varerne leveres til operatøren i den rigtige højde, som giver bedre arbejdskvalitet og forbedret ergonomi for medarbejerne.

Vi arbejder med kunden i et langsigtet partnerskab for at se hvilke udfordringer og behov som findes, og hvad der kan optimeres med lagerautomation. Vi laver en vurdering af inventar og lokaler til at beregne, hvordan man operationelt burde få mest muligt ud af investeringen.

Mange af vores løsninger er fuldt ud skræddersyet til vores kunder behov, og vores smarte software kan integreres med eksisterende VMS eller kundespecifikke systemer. Vi skaber også løsninger med partnere, hvor vi integrerer f.eks. robotplukning.

- Vi giver dig mulighed for at starte med en mindre løsning og derefter efterhånden som behovet stiger, kan du opskalere automatiseringen uden at påvirke din daglige drift. Det betyder også en lavere investeringsomkostning for at komme i gang, virksomheder ser en ROI på typisk 1,5 år, og ved leasing er der positivt cashflow fra første dag, siger Jens Dossing.

Kardex Remstar blev etableret i 1873, og udvikler, producerer, leverer og servicerer lagerautomater samt softwareløsninger. Firmaet har installeret mere end 140 000 lagerautomatløsninger med tilhørende software over hele verden, og har i dag 1600 ansatte i 30 lande. Kardex Danmark har kontor i Odense.

kardex.com

Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.615