23948sdkhjf

De fire ugentlige DFDS-anløb i Køge skal håndteres af SDK Shipping

SDK Shipping overtager håndtering af baltisk godsrute fra DFDS med nyt anløb i Køge

DFDS har siden 1996 opereret fragtruten mellem Klaipeda i Lithavn, Fredericia og København. Pr. 1. oktober overtager USTC-ejede SDK Shipping A/S håndteringen i Køge, og ruten ændres samtidig, så ’Belgia Seaways’ fremadrettet anløber Køge Havn i stedet for Københavns Havn.

Det skriver SDK Shipping i en pressemeddelelse. 

- Med denne rute sikrer vi kunderne en overordentlig god forbindelse til Klaipeda, som er et vigtigt knudepunkt for baltisk transport. At vi samtidig flytter anløbshavn til Køge, gør distributionsmulighederne på især Sjælland langt smidigere, siger CEO i SDK Shipping Lars Jespersen.

Fire ugentlige anløb

Skibene vil anløbe Køge Havn fire gange om ugen med to ugentlige afgang til Klaipeda og vil kalde Køge både på vej ud og hjem.

Lars Jespersen understreger, at den nye rute giver endnu større muligheder for at skræddersy lagerløsninger til især vejrfølsomt gods som madvarer, elektronik og byggematerialer:

- I Køge Havn har vi en nybygget terminalløsning, som optimalt kan kombinere varetransport mellem lastbil, tog og skib, dette sammenholdt med dokumenterede processer, avancerede IT-systemer og bevidsthed om kvalitet gør os i stand til at tilbyde fleksible løsninger for alle i hele værdikæden.

Bedre logistik for DFDS

SDK Shipping har et erfarent team, der gennem mange år håndteret gods, trailer og Mafi på bl.a. Køge og Fredericia havn. Desuden tilbyder SDK Shipping omlastning af trailere, mellemlagring og egentlige logistik løsninger, lagerbygninger og transitlager på og nær Køge Havn, som er designet til at opfylde de krav, som kunderne har til opbevaring og håndtering af alle typer af produkter.

- Vores samarbejde med SDK Shipping går mange år tilbage, og derfor var de en naturlig partner for os. At vi samtidig kan omlægge ruten, så kunderne får bedre adgang til motorvej E20/E47 er en god helhedsløsning, der tilgodeser både kunder og miljø, siger Anders Refsgaard Vice President, DFDS.

Køge Havn er i forvejen base for Bornholms fragtkorridor, der udgøres af et dagligt anløb af Molslinjens ro/pax-færge ’Hammershus’ fra Rønne.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.091