23948sdkhjf

Kun en tredjedel af fragtmængden i Billund Lufthavn kommer på flyene - nu skal det ændres

Som tidligere beskrevet af Fremtidens Logistik, så er den samlede cargovolumen i Billund Lufthavn i høj grad kommet sig efter coronakrisen. 

For april alene var mængden 42 procent bedre end den samme corona-påvirkede måned året før, mens en sammenligning med april 2019 viser et løft på 12 procent. 

Som det ser ud i dag, er det dog kun omkring 30 procent af den fragt, der passerer igennem Billund Lufthavn, der på noget tidspunkt bliver fragtet på fly. De resterende 70 procent bliver både afleveret og hentet af lastbiler i Billund Lufthavn, der på den måde kommer til at fungere som et logistiklager, der fodrer større lufthavne som Amsterdam, Frankfurt og København. Det skriver mediet Mobilitywatch.

Det ønsker marketingchef i Billund Lufthavn Jesper Klausholm at ændre på. Især i øjeblikket, hvor lufthavnene rundt om i Europa i høj grad lider under parkerede fly - og så kan de store fragtfly lige så godt flyve fra Billund.

- Vi er en lufthavn. Vores vigtigste aktiv er vores startbane, så med alt hvad vi kan få ud omkring den, er vi unikke. Vi er ikke så unikke i forhold til at få lastbiler til at køre rundt i Europa, for det er der rigtig mange andre, der også er gode til. Så jo mere vi kan få hevet på vinger, jo hurtigere kan fragten komme ud, og jo mere værdi kan vi tilføre. Og det er også en bedre forretning for os, siger Jesper Klausholm til Mobilitywatch.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078