23948sdkhjf

Hvidevaregigant udvider samarbejde om lagerdrift og distribution

Den skandinaviske hvidevarekoncern Whiteaway har netop offentliggjort forlængelse af samarbejde med Skanlog om lagerdrift og distribution til danske online-kunder og Skousen-butikker. Samtidigt udvider koncernen med nyt lager på 12.000 kvadratmeter i Sverige.

Maskineriet, som sikrer de mange leverancer, er et stærkt samarbejde mellem Whiteaway Group og Skanlog, som den 6. maj blev udvidet; en tre-årig forlængelse i Danmark og nyt samarbejde i Sverige. Én af de afgørende faktorer for koncernens vækst er de attraktive leveringsydelser, oplyser Whiteaway i en pressemeddelelse.

Niels Katholm, der er Director of Logistics hos Whiteaway er glad for forlængelsen. 

-Vi leverer årligt til mere end 300.000 danske kunder – gennem vores online shops og via de dygtige købmænd i Skousen-butikkerne. Det kræver en stærk samarbejdspartner til at løse logistikken, og derfor er jeg glad for at vi nu har kunnet forlænge samarbejdet med Skanlog. At vi samtidigt har fundet hinanden i en løsning for det svenske marked, sætter kun en tykkere streg under styrken i samarbejdet, siger han.

Levering spiller stor rolle

I Skanlog-lejren er CEO Jørn Johansen også godt tilfreds.

- Vi er meget glade for forlængelsen og udvidelsen af aftalen med Whiteaway Group. Sammen er vi på en mangeårig vækstrejse, der bidrager positivt til hinandens udvikling. Særligt logistikken og de tilknyttede services og kundeoplevelsen har høj prioritet, siger han.

Ifølge Whiteaway er målet at overgå  kundernes forventninger og være front-runner i branchen for, hvordan en kunde kan få sin vaskemaskine leveret.

- Vi har i den seneste periode arbejdet hårdt på at sikre en endnu bedre kundeoplevelse. Vores danske site, skousen.dk, og svenske site, tretti.se har netop vundet 2021-prisen hos Pricerunner – og her spiller leveringsoplevelsen en stor rolle i helhedsoplevelsen, siger Niels Katholm.

Ikke banebrydende i Danmark - men i Sverige

I Sverige står et nyt lager klar i juni og de første leveringer vil ske derfra i juli, som muliggør next day-leveringer - noget der ikke som i Danmark efterhånden er blevet normalt.

- For en dansker virker next-day ikke som banebrydende, men med Sveriges geografi er den svenske kunde vant til helt andre forhold. Jeg er derfor meget tilfreds med, at vi kan skabe nye oplevelser med next day og samtidig introducere leveringskalender, siger Niels Katholm.

WhiteAway Group sælger igennem en række webshops og franchisebutikker hvidevarer og mærkevareprodukter til hjemme. Den årlige omsætning er strøget forbi 2,4 milliarder kroner og samtidig blev der i seneste årsregnskab sat rekord for indtjeningen (ebit) på 83,2 millioner kroner, hvilket er tre gange højere end 2019-resultatet.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.109