23948sdkhjf

Kæmpe pres efter Black Week: Postnord melder om stigning i pakker på 31 pct.

Der blev shoppet på fuld kraft i Norden i forbindelse med årets Black Friday. Det var på forhånd forventet, at mængden af pakker købt på nettet i forbindelse med shoppingdagen, som snarere har udviklet sig til en uge med lavere priser og rabattilbud, ville blive ekstra stor på grund af pandemien og de begrænsede muligheder for at handle i fysiske butikker.

– Mange mennesker benytter lejligheden til at handle, når priserne er fordelagtige, og i år tror jeg, at endnu flere end normalt klikkede julegaver hjem til familie og venner i forbindelse med Black Friday. Det bliver betroet Postnord at håndtere en stor del af de varer, nordboerne køber på nettet, og som samfundsbærende aktør er vi stolte af at kunne bidrage til at gøre tiden op til jul lettere, siger Annemarie Gardshol, koncernchef i PostNord.

Postnord håndterede i alt 9,1 mio. pakker (inkl. varebreve og maxibreve) i Norden i løbet af årets Black Week-uge (23.-29. november 2020), hvilket er en stigning på ca. 31 pct. i forhold til sidste år, hvor den tilsvarende mængde var 6,9 mio. pakker.

Stigning på alle markeder

Pakkemængderne var meget store på alle Postnords markeder. I forhold til 2019 håndterede Postnord ca. 26 pct. flere pakker i Norge, 26 pct. flere i Sverige, 38 pct. flere i Danmark og 70 pct. flere i Finland.

I Norge satte PostNord rekord og leverede 1 mio. pakker i ugens løb. I Finland steg antallet af leveringer til døren med over 170 pct. i forhold til 2019. Både i Danmark og Sverige blev der sat nye rekorder natten mellem mandag og tirsdag i ugen efter Black Friday: over 0,7 mio. pakker i Danmark og 1,3 mio. pakker i Sverige i løbet af et døgn.  

– Vi har forberedt os godt til disse intensive uger med store pakkemængder. Det har på grund af pandemien været vanskeligere end normalt at lave prognoser. Det lykkedes os at klare leveringerne godt takket være grundige forberedelser, godt samarbejde med vores kunder og proaktiv problemløsning. Alt er gået godt lige fra den første sortering i vores terminaler over distributionen og til posthuset eller modtagerens dør, og jeg vil gerne rette en ekstra stor tak til vores fantastiske medarbejdere, som får det til at ske, siger Annemarie Gardshol.

Postnord og posthusene opfordrer dem, der ikke vælger levering til døren eller pakkeboks, til at undgå myldretiden, når de henter deres pakker. Og til at møde velforberedte op ved afhentning med legitimation og lignende parat.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094