23948sdkhjf

Klimarådet: Grænsehandel tynger CO2-konto

En forhøjelse af dieselafgiften er det mest effektive virkemiddel i Klimarådets anbefalinger, hvis man skal opfylde målet for CO2-reduktion i 2025. Km-afgiften er derefter en hjælp mod 2030, selv om den egentlig skal løse andre problemer
Grænsehandlen med diesel skal vendes om, så det ikke er billigere at tanke i Danmark. Sådan lyder opfordringen fra Klimarådet.

Brændstoffets CO2 belaster nemlig det danske klimaregnskab, selv om lastbilen kører ned gennem Europa. En højere dieselafgift kan medvirke til at nå 2025-målet, der er mindst en halvering af drivhusgasudledningen i forhold...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Fremtidens Logistik, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Fest på landingsbanen: Mærsk åbner luftfragtshub i Billund
DB Schenker danner nordisk klynge
Stigende modstand mod km-afgiften
Mærsk lader kunder se virtuelt ind i kølecontainere
Skandinavisk satsning: Mere fragt på bane til/fra Tyskland
EU-millioner til udrulning af grøn ”tank-infrastruktur”

Send til en kollega

0.125