23948sdkhjf

Skærp opmærksomheden i en krisetid med en kreditvurdering

| Medlemsnyhed | Indrykket af Risika A/S

Krisen berør alle brancher, i hele landet. Derfor er det ekstra vigtigt, at B2B virksomheder har fokus på, hvordan samarbejdspartnere, kunder og leverandører klarer sig. Netop her spiller en kreditvurdering en vigtig rolle.

Konkurser ikke forbeholdt nogle få brancher. Konkurser er heller ikke begrænset til bestemte regioner. Hele Danmark er berørt af konkurser, fordi hele Danmark er berørt af Coronakrisen. Krisen har da også udsat nogle traditionelt økonomisk velfunderede brancher.

Derfor er der behov for at holde fokus på, hvordan dine samarbejdspartnere, dine kunder, dine konkurrenter, dine leverandører og dine investeringer klarer sig. 

Det kan en kreditvurdering hjælpe dig med.

Hvorfor bruge kreditvurderinger?
Med kreditvurderinger minimerer du den finansielle risiko ved nye B2B kunder. En kreditvurdering er nemlig en vurdering af risikoen for, at en potentiel debitor ikke indfrier sine kreditforpligtelser. 
Kreditvurderingen foretages på baggrund af data, der både er aktuelle og historiske såsom forventelige transaktionsmønster, rentabilitet, likviditet samt virksomhedens alder og ledelse.

Få indsigt og automatiske notifikationer
Udfordringen er, at intet er, som det plejer. Covid-19 har ændret ikke bare på ordrebogen, indtjeningsgraden og forudsætningerne på længere sigt, men faktisk afstedkommer pandemien mere akutte forandringer, som det kræver gode redskaber og indsigt at følge med i. 

Derfor er det vigtigt for din virksomhed, at få live-opdateringer, på sine kunders situation, så man kan nå at reagere i tide på ændringer i markedet. Det handler helt enkelt - men ekstremt vigtigt - om at minimere den finansielle risiko i din forretning og virksomhed. 

- “Med en automatiseret kreditvurdering af kunder og leverandører, kan man sørge for at man er opdateret på sine kunders økonomiske situation. Hos Risika, gør vi brug af live-data til at udregne vores kreditvurderinger, som genererer automatiske notifikationer hos vores kunder. På denne måde kan virksomheder minimere den finansielle risiko og undgå ubehagelige overraskelser”, forklarer Timm Jeppesen, CEO hos Risika. 

Læs mere om brugen af kreditvurderinger og prøv det selv i din B2B virksomhed, her. 

Risika A/S 
www.risika.dk 

Medlemsnyhed

Indrykket af
Risika A/S

Kronprinsessegade 26B
1306 København K
Danmark
Risika A/S

Send til en kollega

0.08